Handla Efter Kategori

Hur handlar jag?

För att handla på shercofy.se behöver du vara 18 år eller äldre. Hur sidan fungerar och hur en beställning går till väga beskrivs i korthet nedan. Vill du ha en exakt specifikation, vänligen läs våra köpvillkor.

Navigering

Det absolut enklaste är att börja från startsidan eller alternativt på butikssidan (märkt SHOP i menyn). Här presenteras alla våra kategorier och produktgrupper.

  • Letar du efter reservdelar kan du välja att antingen handla efter kategori eller efter modell. Välj själv vilket sätt du föredrar att hitta det du söker.
  • Letar du efter Sherco original reservdelar är det enklast att du väljer ’SHERCO SPRÄNGSKISSER’ under menyn. Här finns länkar till alla sherco:s reservdelskataloger. Hur du sedan går tillväga beskrivs på sprängskiss-sidan. Du kan söka på Sherco original reservdelsnummer i sökfältet överst på sidan. Får du inget resultat är du välkommen att kontakta oss.
  • Övriga produkter så som Sherco Racing Parts, Sherco Racing Wear, Olja & Smörjmedel, Däck samt övrig utrustning och tillbehör finns under egna kategorier direkt i huvudmenyn.

 

 Varukorgen

När du hittat en produkt du är intresserad av kan den läggas i varukorgen genom att klicka på ’KÖP’ eller ’LÄGG I VARUKORG’. För att visa vilka produkter du lagt i varukorgen så kan du klicka på visa varukorg. Här kan du öka och minska antal på produkter samt ta bort de produkter du inte vill ha. Om allt ser bra ut kan du gå vidare ’TILL KASSAN’.

Kassan

I kassan presenteras det du lagt i din varukorg och kostnaden för respektive produkt samt även en totalsumma av alla produkters pris och eventuell frakt. Var noga med att välja alternativet ’FRI FRAKT’ om värdet i din varukorg är över 1000 kr.

Betalning

Du väljer själv vilket sätt du vill betala på i kassan innan slutförandet av beställningen. shercofy.se samarbetar med Ecster Pay som är ett helägt dotterbolag till Handelsbanken. Du kan välja mellan att betala din beställning med kort, via faktura eller att delbetala din order. Mer utförlig beskrivning av våra betalsätt finns under köpvillkoren.

Vad händer sedan?

När du genomfört din beställning får du en orderbekräftelse per mail. Får du inte den, vänligen kontakta oss direkt. Skulle det uppstå något problem med din order, att en vara tagit slut eller något annat så behöver du inte vara orolig. Vi kontaktar dig i så fall och löser alltid problemet på bästa sätt för dig som kund.

Leverans

Vi skickar normalt sett alla beställningar med DHL via DHL Service Point. Detta är ett fraktsätt som går fort och där du aviseras via SMS eller E-post när du kan hämta ut din beställning på närmsta ombud. Tyvärr skickar vi inte automatiskt ut sändningsnummer – vill du ha detta så är du välkommen att kontakta oss. Normal leveranstid är ca 1-2 arbetsdagar. Mer om detta under köpvillkoren.

Efter leverans

När du hämtat ut ditt paket så har du med högsta sannolikhet fått precis de produkter du önskar och förväntar dig. Skulle det vara så att det är något som blivit transportskadat eller om du exempelvis beställt ett klädesplagg som har fel storlek är du välkommen att kontakta oss. Mer om hur detta hanteras beskrivs under köpvillkoren.

Övrigt

Vid eventuella övriga frågor eller problem är du varmt välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig på det bästa sätt vi kan.